• Loet Leenders

De Blokhut in gevaar (vervolg)

SCHAGEN Buiten deze drie genoemde verenigingen, worden de ruimtes ook gehuurd door diverse andere verenigingen zoals een computerclub. Ook worden er vergaderingen gehouden door diverse organisaties bv, Kivas (Kindervakantiespelen) Vve's, FNV, SP. "Ook andere maatschappelijke organisaties, waaronder Wonen plus Welzijn, met bewegingsoefeningen voor senioren en het koor "Op Eigen Wijze", Vrouwen van Nu en Vrouwen Collectief, de SASV organiseert de Soosavonden voor moeilijk lerenden en niet te vergeten de Buurtzorg", vertelt Dubois.
Corrie Dubois: "Voor, tijdens en na de activiteiten worden er consumpties gebruikt, veelal in de kantine maar ook in de vergaderruimte. Om de gebruikers van een natje en een  droogje te kunnen voorzien is er een gezellig vrijwilligers-barteam. Dit team verzorgt deze werkzaamheden op zowel de avond als overdag. Om al deze zaken in goede banen te leiden, is er een vrijwilliger als beheerder. Deze regelt de verhuur en onderhoud de contacten met de huurders en leveranciers. Ook de indeling van het 'barrooster' wordt in overleg met de bar/kantine medewerkers gedaan."

"Onze huidige beheerder heeft te kennen gegeven dat zij na ruim 24 jaar trouwe dienst haar werkzaamheden neerlegt. Voor zowel de beheerder als het barteam is de Stichting dringend op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die graag met mensen in contact komen en houden van gezelligheid. Helaas staat hier geen financiële vergoeding tegenover maar wel erkentelijkheid in de vorm een presentje voor de verjaardag en een kerstpakket aan het einde van het jaar. In verband met de afgegeven horecavergunning door de gemeente Schagen, wordt van de beheerder verwacht in het bezit te zijn van een verklaring Sociale Hygiëne, afgegeven door de Stichting Vakopleiding Horeca of gelijkwaardige onderwijsinstelling (ROC), of bereidt is deze te halen. Het bezit van een IVA (Instructie Verantwoord Alcoholgebruik) is een pre voor de barmedewerkers, doch kan ook behaald worden als de bereidwilligheid er is om deze cursus van een paar uur te volgen. Mede door het besluit van de huidige beheerder en de vergrijzing van het stichtingsbestuur, komen er diverse bestuursfuncties vacant, voorzitter, penningmeester en algemene bestuursleden. Wie helpt er mee om het verenigingsgebouw de Blokhut te behouden. Meldt zich niemand, dan is het echt voorbij...", besluit Corrie Dubois.
Voor meer inlichtingen kunt u contact opnemen met nummer 0224-213655 of mail@deblokhutschagen.nl